CYKLISTIKA,  TECHNIKA

SQLab 611 v testu

 

SQLab 611 v testu – zkušenosti po 100 kilometrech

Prozatím souhrnné dojmy zní: sedlo SQLab 611 Ergowave – to je zcela jiný posed, než na sedlech – dejme tomu – klasických. Otázka: proč a jak je SQlab jiný – neklasický?

Věc se má tak, jak jsem naznačil nedávno v tomto článku. Konstrukce sedla je dost výrazně odlišná. Nemá žádné výrazné zakulacení do stran. Je víceméně ploché – já mu říkám prkýnko – ale ne zase tak docela. Při pohledu z boku zjistíte, že zadní část sedla je lehce zvednutá. Má to svůj účel a toto navýšení je při jízdě sakra znát!

Elastomery Hard (černý) a Light (bílý)

Active system

To je ta vychytávka, která dost výrazně odlišuje SQlab sedlo od jiných! Jde o jakési plast-gumové vložky, které se vkládají zespodu do zadní části sedla, tam, kde je tlak našeho pozadí nejvýraznější. Při nákupu dostanete 3 kusy, každý v jiné tuhosti. Sám si pak jezdec zvolí ten nejvhodnější a to podle své váhy – a míry vyžadovaného pohodlí.

 

SQ lab 611 v testu – jak se na něm jezdí?

Hned na úvod musím říct, že SQlab 611 Ergowave sedlo je mimořádně pohodlné! Pravda je, že ti, kteří dlouhé léta trýzní svoji zadnici na tvrdých “žiletkách”, budou při přesedlání zřejmě zažívat menší šok! Ihned po nasednutí a odjetí pár stovek metrů zjistí, že zadní, lehce zvednutá část opravdu podpírá bedra a záda. Je to nezvyklé ale rozhodně ne nepříjemné. Je třeba si na ten pocit zvyknout.

Co mne ale opravdu mile překvapilo? Míra tlumení! Jezdci na full bajcích to nemají šanci poznat ale ti co jezdí na hardtailech to zjistí na prvních nerovnostech. Já jezdím na pevném karbonovém rámu a tlumení pod zadnicí jsem poznal okamžitě. 

 

Příklad

Určitě znáte hluboké “otisky”, které za vlhka vytvoří pneumatiky traktorů na polních cestách. Po zaschnutí to jsou dost nepříjemné a často nekonečné rolety, stejně jako vyschlé stezky, za mokra atakované koňskými kopyty či cesty zvané “drnovky”. Lehčí “kořenovky” nebo velké kostky na městské komunikaci (typicky třeba v Praze na Pohořelci). Na pevných rámech to není nic moc příjemného. Ovšem jakmile uvelebíte svoji zadnici na sedle SQlab 611 Ergowave, tyhle nerovnosti – k velkému překvapení (!) – téměř vyžehlíte! Nekope vás pracovní bota (hliníkový rám) ani cvička “baletka” (karbonový rám) ale s tímto sedlem pod zadnicí zažíváte těžko popsatelný “měkký” pocit kopnutí domácí plyšovou bačkůrkou 🙂

SQlabActive system

Zcela zřejmě za to může právě tento modul. Díky pružícím elementům: cituji „aktivní systém umožňuje, aby sedlo sledovalo biomechanický pohyb pánev při šlapání“.

Jde o to, že se sedlo při šlapání lehce naklání ze strany na stranu – viz tohle video – (dle výrobce by to mělo být asi 7 stupňů) což, převedeno na míru a vlastní sledování, mohou být 2-5 mm, o které se Active system zanořuje. Zde bude zcela určitě rozdíl v použitých Active blocích vložených do konstrukce sedla. Já používám střední tuhost.

A to je ten okamžik, kdy jezdec zcela zřetelně eviduje nečekaný nárůst komfortu!

 

Pozor! SQlab 611 Ergowave není pro důchodce!

Aby nedošlo k mýlce! Tohle sedlo zcela v pohodě “uživíte” i při dramatických vyjížďkách různě náročným terénem: kameny, kořenovky, traily, singltreky atd. Míra komfortu tu neznamená – vhodné pro důchodce! Sedlo je dobře vyprofilované a nijak nepřekáží ani intenzivnímu šlapání nebo dlouhým cross country přejezdům napříč okresem.

Závěr

Mnozí si na sedla stěžují. Rádi by koupili jiné, nové. Jenže jen tak, na blind? Někde sedla za nějaký poplatek půjčují. SQlab, tuším, je možné vypůjčit na některé ze základen Singltreku v Novém Městě pod Smrkem – pozor, nevím to jistě!

Já dal na recenze a video představení. Nechal jsem si proměřit zadnici a vybral sedlo, který by mi mělo sednout. A zdá se, že tomu tak i je. Po cca 100 kilometrech jsem spokojený.

 

 Upozornění na konec.

Počítejte se tím, že pokud si sedlo namontujete na kolo, díky jeho konstrukci budete muset lehce přenastavit posed.

  1. o pár mm povytáhnout sedlovku – (sedlo SQlab je díky svému profilu malinko nižší než sedla klasická)
  2. možná budete chvíli hledat optimální předo-zadní nastavení – díky mírně zvednuté zadní části.

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

error: Zákaz kopírování - prohibiting copying