NOVINKA,  ÚVAHY & GLOSY,  ZAJÍMAVOSTI

EU pohřbívá benzínové i naftové motory!

 

 

Máme tu další důkaz o tom, že křižácké tažení EU ve spolčení s ekologickými teroristy proti zážehovým i vznětovým motorům pokračuje – a dokonce nabírá na intenzitě. Jak si jinak vysvětlit zprávy, které se s novým rokem vyrojily v míře větší než hojné. Jde o to, že došlo k jednání Evropské rady ministrů životního prostředí se zástupci Evropského parlamentu. A s děsivými závěry. Parlament tlačí na doslova sebevražedné snížení limitů CO2!

Závěry z jednání? Do roku 2030 by mělo dojít ke snížení emisí oxidu uhličitého o neskutečných 40%! Nakonec bylo dosaženo velmi, velmi lehkého kompromisu k pousmání – k lehkému změkčení  a tak to má být snížení “pouze” o 37,5%! Ha ha…

A tak si říkám, že tady někomu asi pěkně hrabe v hlavě, nicméně je tu fakt, který jsem zmiňoval již v tomto článku. Jde prostě o to, že EU chce být být vzorem pro zbývající svět, co se týká vztahu motorismu k životnímu prostředí.  A do problematiky šláply unijní orgány spolu s ekologickými aktivisty razantně! Jenže zdá se, že to tentokrát EU jen tak neprojde. Chytré hlavy totiž spočítaly, že by auta musela jezdit se spotřebou 2,5 l/100km u benzínu a 2,2l/100km u nafty. Což jsou absolutně nereálné hodnoty! A o to v Bruselu jde. Benzín a naftu nadobro vyřadit z provozu. Definitivně, na věky věků!

Takže, co dál? No pochopitelně! Masivní přestup na elektromobily. Případně na další alternativy. Jenže nejsou ještě dokonale vymazlené technologie (baterie) a už vůbec ne infrastruktura. Zástupci automobilového průmyslu jsou zděšení, mluví o zemětřesení a člověk se jim ani nediví. Na ne tak vzdáleném obzoru se šklebí strašák propouštění tisíců dělníků a ztráty konkurenceschopnosti: to vše by zcela jistě vedlo k obrovským sociálním otřesům celoevropského formátu. Vezme si to někdo z unijní politické branže na triko!?

Řekl bych, že se bude váhat, počítat, vymýšlet boční cestičky – ale ve finále se přece jen spustí tento šílený experiment a už ho nikdo nezastaví.  Jen tak mimochodem: na ono drastické snižování emisí údajně nejvíce tlačí severské země a jen střední Evropa a Balkán je jakž takž drží na uzdě. Jak dlouho?

Jsou tady taky všichni rozhořčení motoristé, obec novinářská, mnozí politici a další! A všichni se ptají: proč ta zkuwená EU netlačí na fabriky, které v každé evropské zemi chrlí každou vteřinou tuny a tuny bordelu do ovzduší? Proč právě po nich ekoteroristé nejdou? Proč je dovoleno kšeftovat s emisními povolenkami? Proč nikdo neútočí proti statisícům kamionů, které každou minutou křižují Evropu jako bacil putující tepnami živého organismu? Proč má všechno schytat obyčejný člověk?

 

A nakonec ještě jedna ťafka, tentokrát přímo do našich kešení. Může se prý stát, že nově zavedené značení benzínu E5 a E10 nebude za čas platit v tom smyslu, že se tzv. E5 se přestane nabízet, nebo jen velmi omezeně. A tak nám nezbude, než naše kočáry krmit dražší variantou E10 s 10% biomasy! Jinak řečeno, další znepříjemnění života motoristům. Ano, budeme je trápit po ždibcích, budeme vymýšlet píčoviny, pěkně jednu za druhou a oni se nakonec ještě rádi těch čoudících benzínů a naft zbaví…

Ano! EU pohřbívá benzínové i naftové motory! Zkrátka kdosi tady vymýšlí všechno možné, jen aby do 11. let (!) spalovací i přeplňované motory zmizely z povrchu zemského, nebo aby byly alespoň vytlačeny na absolutní okraj zájmu!

Fanoušci válců, pístů, převodovek, turbíček atd. Jezděte, užívejte si! Vychutnávejte vrnění motorů! Za pár let to bude minulost zahnaná do kolonky veteránů.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

error: Content is protected !!