NOVINKA,  ZAJÍMAVOST

Bordel nad námi – a slavná Greta mlčí!

Tak se na to podívejme! Před pár hodinami byla na webu ČT24 uveřejněna zpráva o pohybu letadel nad územím naší republiky v minulém roce. Bez dalšího rozlišení na komerční, obchodní či jiné lety. Letový provoz prý klesl. Zde je odkaz. I přes onen pokles v roce 2019 přes naše území přeletělo, nebo tu přistálo, nebo tu startovalo – 906 660 letadel! Bez upřesnění typu. Tedy 2632 letadel denně! Zdá se vám to šílené? Uvidíte dál a i vy se určitě začnete ptát, proč „slavná“ Greta mlčí. Letový provoz nad námi, nad Evropou a nad celým světem je zkrátka neskutečný cvrkot… a emisní brutalita!

Zašátral jsem na netu a začal počítat

Zde jsem našel data o spotřebě letadel na trase Praha – Paříž. Při délce 850 km na ní letadla vyprodukují cca 117 g CO2 na kilometr, což na celou trasu činí téměř 100 kg!  Zde je zlomek dalších údajů, týkající se výše uvedené trasy.

  • Boeing 737-800   – unese 186 lidí (+zavazadla)

spotřeba: 4393 l kerosinu

(je to letadlo z flotily Smartwings, se kterým mnoho z nás létá za teplem do Egypta nebo Turecka)

Cena paliva na 1 cestujícího: 601 Kč

  • Airbus 380 –  unese 856 cestujících (+zavazadla)

Spotřeba: 21768 l kerosinu

  • Airbus A310 -300 – unese 310 cestujících (+zavazadla) se spotřebou 8075 l kerosinu na cestu do Paříže

Resume

A teď si vezměte oněch 906 660 letů za rok 2019 nad naší republikou! Bez bližšího upřesnění typu, výšky letu, startu či přistání a počtu cestujících a jejich hmotnosti, stejně tak zavazadel. Učiňme hrubý a trochu šílený výpočet. Kdybychom všechny lety provozovali JEN na 850 km dlouhé trase Praha – Paříž a vynásobil 100 kg CO2 na jeden let, vyjde nám naprostá šílenost: více jak 95 tisíc tun CO2, které nám za rok, obrazně řečeno, padá na hlavu! A slavná Greta mlčí! Ba hůře: zřejmě o tom, při své omezenosti, ani neví.

Pochopiteleně…

…výpočet v této podobě je hloupost! Musíme počítat s tím, že letový provoz, to jsou letadla různé velikosti, s různým počtem cestujících a hmotností zavazadel. Létají tu éra poštovní, firemní flotily malých letounů typu Cesna atd. Přelety letadel, které tu nepřistávají, se odehrávají ve vyšších letových hladinách, kde není takový odpor vzduchu, a tudíž je i spotřeba – a emisní stopa Co2 – nižší. Naopak: vyšší spotřeba a tím pádem i větší emise jsou při startech…

Ve finále…

…je to úplně, ale úplně jedno! Na tento brutální, a svým způsobem nesmyslný výpočet, si nečiním žádnou autorizaci! Chtěl jsem pouze na něco závažného poukázat – a ta čísla se nabízela.

I kdyby byly všechny zde uváděné hodnoty poloviční, jde o šílená čísla o emisních stopách! Která, jak se zdá, nikoho neserou! A při tom se jimi trápí celá Evropa, svět nevyjímaje! A pinda, slavná Gréta, mlčí!

Tlaky na auto průmysl

Jsou neskutečné! EU buší do výrobců automobilů, aby u nových motorů stlačil produkci Co2 na co nejnižší hodnoty! Mluví a píše se o tom dnes a denně. Podívá se ale někdo nad hlavu?  Zvedne oči vzhůru!? Od počátku turistické sezóny do jejího konce, od května do října, křižují nebe desetitisíce letadel denně. Stačí se podívat na adresu FlightRadar24. Možná budete šokovaní! Jaká hrůza se pár kilometrů nad našimi hlavami den co den, noc co noc odvíjí, nad Evropou, nad Amerikou, a celým světem! A to ještě nenastal čas dovolených, kdy se provoz v letových koridorech ještě více zahustí.

Budete překvapení a nasraní!

Jako já! Ano, denně čteme a slyšíme, jak auto průmysl napříč Evropou o překot vymýšlí převratné koncepty pro e-auta! Nafta či benzín jsou v zatracení! Co2 je moderní zaklínadlo, zdá se, že téměř svatá Greta má jasno, Ježíš Kristus se zatím nevyjádřil. Jen ty prosté počty mi nějak nesedí.

Na Zemi, myšleno, zde, dole, nás budou rvát u držky, ale to, co se děje nad našimi hlavami, to je každému fuk! Bylo by zajímavé se zeptat finančních odborníků  z auto a aero byznysu, kde  je větší kšeft? Kde leží ten svatý grál?

Jen tak pro zajímavost

Některá data pro tenhle článek jsem čerpal z oficiální stránky Air France, kde byly vloženy např. tabulky pro výpočet hodnoty Co2 pro jednotlivá letadla flotily Air France. Jenže od jistého času jsou nedostupné! Pročpak asi? Komu vadila možnost dostat se k datům, které do této doby až tak moc lidí nezajímalo. Co na to slavná Greta?!

Ve finále

Lidi! Vidím tu velký podvod! na nás na všechny! I přes různá omezení na nás můžou letadla prskat Co2 jak se jim zlíbí?! A nikdo jim nic nezměří! A pokud ano, jest to údaj utajený?!

Ale tady, dole, při zemi? Auťáky s motory na benzín či naftu budou co nevidět na indexu? Bordel nad námi je jistým lidem šuma fuk – ale na zemi bude pip slípka, slavná Greta kdákat jako o život?

Ne! Ne!

Slepice Greta je nám u prdele! Tady jde o jinou věc! Někde jsou šíleného hodnoty emisních stop promíjeny/tolerovány, jinde jsme za ně málem už trestáni. Je to normální?

A to ještě není řeč o všemožných lodních plavidel probíjejících se vlnami světových moří! Teď, v tento okamžik jsou jich statisíce, a pochopitelně, že také ze svých výkonných motorů produkují kuwa tučné emisní stopy Co2. Koukněte na tuto adresu. Opět vás čeká šok, to mi věřte! Nikdo je neřeší, a slavná Greta mlčí!

Na závěr

Přece jen trochu optimismu. O těchto šílenostech se pochopitelně ví, a Evropa se snad už konečně odhodlala k nějakému řešení. Viz tento článek. Jenže jak to bude vypadat v praxi, to nikdo neví. Zatím to vypadá tak, že tlouct holí motoristy je jednodušší, než přinutit k poslušnosti velké nadnárodní společnosti jak v letecké, tak lodní dopravě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

error: Obsah blokovaný! Content blocked!