SLIDE,  TECHNIKA

Mercedesy na Pankráci

Chcete vidět vozy Mercedes, ve kterém si zadnice vozívali nacističtí pohlaváři? Nebo který vlastnil náš známý „pohádkový“ malíř – prominent Josef Lada? V pražském nákupním centru Arkády jsou právě k vidění nádherné historické skvosty této slavné automobilky. Výstava potrvá až do 25. Února.

Vozů je celkem 22 a všechny pochází z rozsáhlé sbírky našeho známého sběratele Ladislava Samohýla, který údajně vlastní víc než 300 exemplářů veteránů aut a motocyklů.

A co že bylo nejzajímavějšího k vidění? Tak třeba přenádherný, mnou nejvíce obdivovaný a prý snad i nejdražší sbírkový model 300SL-W198 “Gullwing“ z roku 1957. Často také označovaný jako jeden z nejcharizmatičtějších až ikonických vozů Mercedes v celé jeho historii!

Model 300SL-W198 “Gullwing“ z roku 1957. Často také označovaný jako jeden z nejcharizmatičtějších až ikonických vozů Mercedes v celé jeho historii!

Kdosi se ptal přítomného člověka z organizace výstavy na jeho cenu a bylo řečeno, že určitě ne méně než 5 mega!

Pozornosti diváků nemohl uniknout model 500 K Roadster – W29 z roku 1934 s obsahem 5 litrů a specifickým výkonem 22 koníků na litr! A když se sešlápl plynový pedál až k podlaze, sepnul se kompresor Roots a k výkonu „přifoukl“ další 500 koňů! Ale protože tehdejší kvalita maziva nestála za nic a i kompresor byl extrémně namáhaný, takto nadoraz se mohlo jet jen asi minutu! Ve vystaveném voze jezdil jistý říšský prominent, tehdy ve funkci ministra kultury a sportu. Po jeho smrti byl předán říšskému protektorovi R. Heydrichovi a s koncem války auto zůstalo na našem území!

Model 500 K Roadster – W29 z roku 1934 s obsahem 5 litrů a specifickým výkonem 22 koníků na litr!

K vidění tu je i vůz, který se jako první Mercedes-Benz prosadil v roce 1956 v Americe. Tam se totiž od roku 1942 až do konce války nevyráběly osobní automobily, takže trh byl hladový. Prosadit se snažily evropské i japonské značky a právě tento krásný sportovní model 190SL-W121 se od velkoobjemových aut odlišoval. A vydobyl si pozici, jako sporťáček pro movité dámy.

Mercedesy na Pankráci určitě potěší oko každého milovníka krásných veteránů. A určitě jsem nebyl jediný, který si při pohledu na tyto skvosty tak trochu povzdechl. Nad tím, že jsou dnešní auta ve výrobě sekána jako Baťa cvičky, všechna si skoro podobná jako vejce vejci a že doba krásných a originálních vozů definitivně zmizela v historii.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.